ورود به دانشگاه پس از طي برهه هاي پر تنش رقابت و گذر از سد كنكور فشارهاي بسياري را بر جوانان و خانواده ها تحميل مي كند خانواده با اين باور كه فرزندش پله هاي ترقي و پيشرفت را به سرعت مي پيمايد او را به شرايط جديد پيش آ مده مي سپارد . در حالي كه عدم شناخت صحيح از موقعيت جديد چه بسا موجب بروز مشكلات عديده مي گردد و شرايط به ظاهر شيرين و آرام را به سوي شرايطي پر مخاطره سوق مي دهد . لذا كسب شناخت و اطلاع از شرايط جديد و شيوه هاي برخورد مناسب با مسائل و مشكلات خاص اين دوره بسيار پر اهميت است . تفاوت موجود ميان فضاي محدود دبيرستان با محيط دانشگاه ميتواند دانشجو را با تعارضاتي روبرو سازد . تجارب گوياي اين امر است كه برخي از والدين فرزندان خود را دركوران تعارضات و چالشهاي پيش آمده رها ميكنند و خود نيزدر وضعيت جديد با چالشهاي متعددي روبه رو مي شوند . به نظر ميرسد بدون توجه به چالشهاي درون خانواده رفع تعارضات و ناسازگاريهاي احتمالي دانشجويان سخت و درمواردي غير ممكن خواهد بود . طرح ارتباط با اولياء با هدف پيريزي روابط والدين دانشجويان با فرزندانشان بر اصول صحيح ، افزايش ميزان آگاهي در خصوص خدمات دانشگاه ، كمك به افزايش همدلي والدين و ايجاد تغيير در نگرش والدين دانشجويان و همچنين بهره گيري از مشاركت فكري اولياء در تصميم گيريهاي دانشگاه و در راستاي تدارك برنامه هاي حساب شده حمايت از خانواده تدوين و اجرا گرديد . در اين طرح تلاش شد تا خانواده ها از شرايط ، قوانين ، مقررات ، تسهيلات ومحدوديتهاي موقعيت جديد فرزندانشان آگاهي يابند تا بتوانند براي پشتيباني از فرزندانشان به رابطه اي منطقي و عقلاتي مجهز گردند .